Jeg flyttede for cirka 6 måneder ind i en ejendom i København, hvor vi er cirka 120 lejemål. Ejendommen bruger et websystem til ejendomsadministration og kommunikation. Da jeg flyttede ind, fik jeg alle mine indflytningsdokumenter via systemet, hvilket var meget mere smart end at skulle printe og gemme alle disse dokumenter. Jeg har adgang til dem online og kan nemt finde dem og kan søge i dem, når der er noget jeg skal bruge. Det er systemet Arcomus, der benyttes.
Indtil for nylig har jeg kun brugt ejendomssystemet til at indberette, når der var noget, der skulle fikses af viceværten for eksempel en sprunget pære og en enkelt gang, hvor varmen var røget sig en tur. Det har fungeret fint.
Sociale funktioner
For en måned siden blev jeg opmærksom på, at vi lejere også kunne kommunikere med hinanden. Jeg har tit nogle lange dage på arbejde og lagde en forespørgsel ind, om der ikke var nogen i ejendommen, der kunne lufte min Yorkshire terrier, når jeg havde lange dag.
Det ville jo være praktisk, hvis det var én fra ejendommen. I løbet af få dage fik jeg svar. Min underbos datter på 12 år ville gerne have sig et lille ekstrajob, og hendes mor ville hjælpe, hvis der var noget, hun ikke kunne håndtere. Vi gik en tur sammen med min hund Sally, så jeg kunne se, at hun kunne klare opgaven, og det gik virkelig fint. Så nu har jeg hjælpen lige ved hånden, når jeg har en lang dag eller ikke kan komme hjem til tiden.
Faktisk er det gået så godt, at vi har aftalt længere pasning. Jeg skal nogle dage på forretningsrejse og har aftalt med min hundepasser og hendes mor, at Sally blot flytter ind hos dem nogle dage. Herligt at vi også kan få løst sådanne opgaver på vores ejendomsportal. Jeg må hellere huske at sende en mail til ham, der har opfundet systemet: http://kim-tetzlaff.dk/arcomus-websystem-din-ejendom.html