Jeg var til en konference om online markedsføring i København i torsdags – nemlig Marketing Camp 2012. Jeg besluttede mig for at købe billet til den, fordi jeg i mit arbejde efterhånden har så meget at gøre med online marketing for virksomheden, at jeg simpelthen er nødt til at være med på noderne. I hvert fald så meget, som jeg nu kan i forhold til den tid, der er til rådighed.
Der var rigtigt mange spændende oplæg, så det var faktisk lidt svært at vælge, hvilke af dem jeg skulle høre. Men det var i hvert fald givet på forhånd, at jeg skulle høre indlægget om G+, som blev holdt af Thomas Rosenstand, der fløj ind fra Florida bare for at tale på konferencen. Han er en de mest kendte eksperter i søgemaskineoptimering, og han kommer fra firmaet Concept Interest, der vist egentlig udelukkende arbejder med søgemaskineoptimering. De har også en rådgiverprofil her.
Jeg valgte så også at høre om Facebook, om nyhedsbreve og endelig om søgemaskineoptimering for begyndere. Og det var alle fire nogle vanvittigt gode oplæg, der var inspirerende på flere fronter. Jeg savnede lidt noget konkret i oplægget om Facebook – altså sådan noget helt enkelt at tage med hjem.
Det fik vi til gengæld på de tre andre spor, jeg deltog. Og hold da op hvor er det spændende med det nye Google Plus! Selvom det er sin vorden, er det helt sikkert nogle spændende perspektiver for alle, der ønsker at markedsføre sig online. Og det ser i følge eksperterne også ud til, at brugen af G+ får en del indflydelse på, hvor synlig man er i Google søgemaskine.
Nyhedsbreve er jo egentlig også online marketing, og det må jeg indrømme, at vi ikke har taget nær seriøst nok i vores virksomhed tidligere. Det var en mand ved navn Leander, der holdt foredrag om det emne, og det var faktisk yderst interessant.
Jeg fik også en masse viden med hjem fra indlægget om SEO for begyndere, men jeg synes egentlig, at en time var alt, alt for lidt til et så omfattende emne.
Det værste ved at få så megen ny viden og inspiration er egentlig, at det gør det endnu mere frustrerende, at der er alt for lidt tid til rådighed til at arbejde med internettet med den indsats, det faktisk fortjener. Måske er det snart tid for, at min direktør giver mig en assistent :-).
